Feltöltőkártyás vagy? Ugye nem felejtetted el az adategyeztetést?

Minden feltöltőkártyás mobilosnak le kell egyeztetnie feltöltőkártyás szerződése adatait mobilszolgáltatójával, különben egy törvényi előírásnak köszönhetően megszűnik a szerződésük. Az ügyfeleknek legkésőbb június 30-ig intézkedni kell ügyükben, máskülönben megszűnik a telefonszámuk.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ezt szabályozó elnöki rendelete január 12-én lépett életbe, amely azt is előírja, hogy egy magánszemély legfeljebb 10, egy jogi személy legfeljebb 50 feltöltőkártyás SIM-mel rendelkezhet egy mobilszolgáltatónál.
Akinek ettől jóval több SIM van birtokában, az adategyeztetés során kötelessége felsorolni azokat a telefonszámokat, amelyeket meg kíván tartani a megszabott korláton belül.


Külön felhívják a figyelmet, hogy ne felejtsük el azokat a családtagjainkat, akik erről nem tudhatnak, például a nyugdíjas rokonok, vagy a gyerekek. Az ő ügyeikben nem a kártya felhasználójának, hanem a szerződésben szereplő eredeti tulajdonosnak kell intézkedni. Továbbá fontos, hogy azokra a kártyákra is vonatkozik a kötelezettség, amelyeket nem hanghívásokra használnak, mert pl. kapunyitókban, riasztókban, mérőórákban biztosítanak kapcsolatot.

Az ügyintézés az NMHH tájékoztatása alapján a következőképpen zajlik:

A Telekomnál

Az adategyeztetés történhet

  • online: www.telekom.hu/adategyeztetés
  • személyesen a Telekom üzletekben nyitvatartási időben
  • erre a célra létrehozott +36-80-630-045-ös telefonszámon minden nap 7 és 22 óra között

A Telenornál

Az adategyeztetés történhet

  • online: www.telenor.hu/adategyeztetes
  • személyesen a Telenor üzletekben nyitvatartási időben, de a szolgáltató a legkevésbé forgalmas hétköznap 11 és 15 óra közötti időszakot javasolja

A Vodafone-nál

Minden feltöltőkártyás előfizetés, így a még 2017. január 1-je előtt vásárolt Tuti kártyák esetében is szükséges az adategyeztetés.

Az adategyeztetés történhet

  • személyesen a Vodafone üzletekben nyitvatartási időben
  • telefonon a Vodafone hálózatából, belföldről díjmentesen hívható 1270-es számon

A szolgáltató ígérete szerint hamarosan online is lehet egyeztetni.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.