A Microsofté lett a Nokia

A Microsoft már próbált más gyártókkal komolyabb kapcsolatot kialakítani, melynek eredményeképpen 2003 szeptemberében a Motorolával kerültek közel egymáshoz, 2009 februárjában pedig az LG-vel kötöttek egy meggállapodást. A cégnek nem jött össze egyik “házasság sem”, ahogyan a szólózás sem vált be, 2010-ben mind a KIN One, mind a KIN Two mobilokat két és fél hónap után levették a polcokról.
Ezután sem adta fel azonban és 2011-ben stratégiai partneri kapcsolatot létesített a Nokiával. A partnerség szemmel látható és számokban mérhető eredményt nem igen mutatott. A Microsoft viszont felismerte, hogy ha a Windows Phone-t versenyben kívánja tartani az iOS és az Android kegyetlen pályáján, fel kell vásárolnia a Nokiát. Külön löketet jelentett a Google Motorola felvásárlása, mellyel a cég saját mobilgyártó részleghez jutott.

Microsoft_Nokia_1

A Microsoft a 7,2 milliárd dollárért köttetett üzletben látja az amerikai piacon való mindössze 3,5 százalékos piaci részesedését fellendíteni (az iOS-nak 43,4, az Androidnak 51,1 százalék jutott).

De mit kapott a pénzéért a Microsoft?
Először is egy mobil üzletágat. Ezen felül:
– szabadalmak sorát,
– a készülékgyártással, szolgáltatásokkal foglalkozó részeit és a
– Nokia HERE térképszolgáltatást.

Az üzlettel a finn cég is jól járt, hiszen egy erős hátszéllel könnyebb életben maradni a piacon.

Microsoft_Nokia_3

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük