iPhone 6 vs Galaxy Note 4: vajon melyik a jobb?

Valószínűleg jó néhányan újabb részlehajlással és elfogultsággal vádolnak meg minket, de a grafikus teljesítmény összemérésénél ismét az iPhone 6 bizonyult jobbnak. Az Appleinsider tesztjét a beszeljukmeg.com közölte le, amelyben a Samsung Galaxy S5-öt, a Note 3 Qual-t, a Note 3 Exynos-t, a Note 4 Exynos-t, a HTC One M8-at, míg az Apple részéről az iPhone 5s-t, iPhone 6-ot és iPhone 6 Plus-t mérték össze. A Note 4-et az androidos világ iPhone 6-jaként emlegetik, ezért került a tesztelt készülékek közül kiemelésre.
A telefonok összemérésénél a grafikus teljesítmény volt a középpontban, felmérésre került az OpenGL ES 3.0-s és 2.0-s változata is, mind az eszközök natív felbontásán, mind pedig 1080p-n (az Apple által iOS 8-ban bevezetett Metal API nem került felhasználásra a teszt soárn, csak a sztenderd, megszokott OpenGL könyvtárak).
Minthogy a nagyobb felbontás több lóerőt igényel, még az iPhone 6 Plus is rosszabbul teljesít natív felbontáson, mint a tavalyi iPhone 5s (a hatos eredménye 19 képkocka, míg az öt S-é 24,4 képkocka másodpercenként), de a Galaxy Note 4 teljesen használhatatlanná teszi az élményt, mert esetenként 10,5 fps-re esik vissza. Ennek oka, hogy a Samsung kijelzőfejlesztései megelőzték a processzorok fejlődését. A Note 4-be egy QHD (2560 x 1440- ez pont a 27 colos iMac felbontása is) panel került, amely hihetetlen pixelsűrűséget (515 ppi) eredményez, ám ennek következményeképp ha játékokat kezdenénk el használni, a telefon nagyon hamar elkezd akadozni.

iphone6-note-4-2

Az iPhone 6 is kaphatott volna 1080p-s kijelzőt, de az Apple úgy döntött, hogy a nagyobb kijelző nagyobb fogyasztása miatt nem érte volna meg. A cég lehet, hogy lassabban emeli meg eszközeinek felbontását, mint a konkurencia, de a lassabb fejlesztés oka nyilvánvalóan az előbb említett kompromisszumok meghozatalának elkerülése miatt történt.
Az androidos készülékek rosszabb eredményeinek problémája az operációs rendszerben keresendő: a Google saját OpenGL implementációja, amit az Android használ közel sem olyan ügyesen bánik a hardver kihasználásával, mint az Apple megoldása. Ennek eredményeképp még azonos felbontás és sokkal erősebb hardver mellett is lemarad például a HTC One M8 és a Samsung Galaxy S5.

Ez most már meglepőnek tűnhet, de az egész felbontás mizériát az Apple kezdte 2010-ben, amikor az iPhone 4-gyel bemutatták a retina kijelzőt. Előtte a Samsung a kisebb kijelzős telefonokkal próbált érvényesülni, azután kezdtek el nagyobb kijelzős telefonokat készíteni, hogy felbontásban tudjanak versenyezni.

A Note-ok esetében az Exynos változatokat tesztelték, hiszen az AppleInsider az erősebb változatokat szerette volna választani ott, ahol lehetséges, hogy véletlen se lehessen őket megtévesztéssel vádolni. Az Exynos a Samsung saját tervezésű chip-je, mivel a gyártó szeretne elszakadni a Qualcommtól. Amíg azonban nem tudnak elég processzort gyártani, addig szükségük van a Qualcommra is, így viszont 2 különböző processzorral árulják a készülékeket.

exynos

Az Apple kézben tartja mind a chip-gyártást és tervezést, mind az operációs rendszer készítését, így telefonjaik kisebb energiabefektetéssel is folyamatosabb végeredményt tudnak produkálni grafikus teljesítmény tekintetében.
A különbség nagyobb lesz, ha a fejlesztők elkezdik majd használni a Metal API-t, amit az Apple az iOS 8-cal mutatott be, hiszen a Metal lehetővé teszi, hogy az OpenGL-nél sokkal takarékosabban férjen hozzá egy játék a GPU-hoz.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük