Érvényes a 14 napos elállás az App Store-ban is!

Az Európai Unióban idén módosultak az online rendelésekre és vásárlásokra vonatkozó szabályozások. Az új rend szerint interneten történő vásárlás esetén 14 napunk van indoklás nélkül elállni a vételezéstől. A szabályzat a különböző online szolgáltatásokra is kiterjed, így az iTunes Store-ra és az App Store-ra is érvényes.

app-store-elallas

Az új rendeletnek megfelelően az Apple módosította az iTunes felhasználási feltételeit az Európai Unió országaiban, így Magyarországon is, és a szerződésbe immáron bekerült a 14 napos elállás lehetősége is:

“Elállási jog: ha úgy dönt, hogy lemondja a megrendelést, ezt a visszaigazolás átvételét követő 14 napban az ok megjelölése nélkül bármikor megteheti, kivéve az iTunes Gift-eket, amelyek árát a kód beváltása után már nem kérheti vissza.A rendelés lemondásához értesítenie kell minket a döntésről. A kérés azonnali feldolgozása érdekében azt javasoljuk, hogy használja a Probléma jelentése funkciót a vásárlások lemondásához, kivéve az iTunes Match termékeket, valamint a nem harmadik féltől vásárolt és a nem beváltott iTunes Gift és Allowance termékeket, amelyek esetében a lemondáshoz fel kell venni a kapcsolatot az iTunes Támogatással.”

Az Apple feltöltött egy PDF-et is, melyben csak az elállási jogra vonatkozó tudnivalókat, illetve egy lemondási példaűrlapot találunk, ha valamiért nem a Probléma jelentése funkciót szeretnénk használni.

Ha a Probléma jelentése funkciót szeretnénk használni, a következő lépéseket tegyük:

  • el kell indítani az iTunest a számítógépünkön
  • a jobb oldali hasábban az Account linkre kattintsunk
  • ha kéri a rendszer, adjuk meg jelszavunkat
  • görgessünk a Purchase History részre
  • kattintsunk a See All linkre: itt egy listában láthatjuk a korábbi vásárlásainkat, és egy kis szürke nyíl segítségével kiválaszthatjuk a problémás elemet
  • a Report a Problem gomb megnyomásával megjelenik egy Report a Problem link a tételek mellett
  • Report a Problem linkre kattintva átkerülünk az Apple weboldalára, ahol kiválaszthatunk egy problémát az alkalmazással, zenével, stb.-vel kapcsolatban, illetve röviden megindokolhatjuk, hogy miért szeretnénk elállni a vásárlástól.

Ezek után elvileg 14 napja van az Apple-nek, hogy visszatérítse a vételárat arra a bankszámlára, amiről kifizettük az adott terméket.

app-store-2

Az Apple mellett szólva egyébként korábban sem volt különösebb gond az ilyen esetekkel. Ha egy alkalmazást véletlenül vásároltunk meg, vagy mégsem kellett, a legtöbb esetben gond nélkül visszatérítették a vételárat.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük