Ha azt mondjuk, Pokémon GO, akkor nagyjából mindenki tisztában van vele, miről beszélünk. A Pokémon GO minden idők leghihetetlenebb startját produkáló játék és indulása óta mit sem vesztett népszerűségéből (az USA-ban durván két hónapja elérhető, itthon egy hónapja), folyamatosan vezeti a legtöbb bevételt termelő alkalmazások toplistáját is.
Az Egyesült Államokban az első hónapban több mint 100 millióan töltötték le és a YouGov által készített felmérésből kiderült, hogy a játékosok nem csak egyszerűen játszanak, hanem rekordösszegű pénzt el is költenek alkalmazáson belüli vásárlásokra.
A játék tényleges pénzköltés nélkül is játszható, de ha költünk picit, gyorsabban fejlődhetünk. A felmérés az USA-ban, Németországban és az Egyesült Királyágban, 50 ezer ember megkérdezésével zajlott. Az említett három országban az eredmények szerint az alkalmazáson belüli vásárlásokból az első öt hétben összesen 268 millió dollár (közel 74 milliárd Ft) bevételt termelt a játék.
Az amerikai felhasználók 29, míg a németek 20%-a vásárolt pénzért valamilyen kiegészítőt, utóbbiak 9%-a (mintegy 144 ezer ember) ráadásul több mint 100 eurót költött el.
“A kutatásunkból látszik, hogy az első öt hétben csupán három országban több mint negyedmilliárd dollárt költöttek a játékra. Ha ehhez hozzáadjuk az időfaktort, és azt, hogy mostanra 72 országban érhető el a Pokémon GO látható, hogy milyen gyorsan válik majd 1 milliárd dolláros játékká.” – nyilatkozta Stephen Harmston, a YouGov elemzője.