Hamarosan érkezik a Safari 11 böngésző az új iOS és macOS operációs rendszerekkel. A hirdetőipar azonban teljesen kiakadt az alkalmazás egyik legnagyobb újításán. Az ún. intelligens követésmegelőzés ugyanis jócskán megnehezíti a hirdetőcégek számára a netezők által megtekintett tartalmak követését, amely hiányában szinte lehetetlen lesz a személyre szabott reklámok megjelenítésének kialakítása.
Hat kereskedelmi- és marketing szervezet nyílt levélben is felkérte a vállalatot, hogy “gondolják újra” a Safari új verziójában a helyszíni nyomon követés blokkolását. Érvelésük szerint a böngészőben helyet kapó fejlesztés az egész internetes tartalomkészítő iparra negatívan fog kihatni.
Az Apple reagált a felkérésre:
„Az Apple úgy gondolja, hogy a felhasználóknak joguk van az adatvédelemhez. A Safari volt az első olyan böngésző, amely alapértelmezetten blokkolta a harmadik felektől származó sütiket, az intelligens követésmegelőzés pedig egy ennél fejlettebb megoldás a privát szféra védelmére.”
Hozzátették: “A funkció nem blokkolja a hirdetéseket és a jogos nyomonkövetést azokon a webhelyeken, amelyet a netezők ténylegesen kattintanak és felkeresnek.”
“A platform sikere a felhasználói bizalomra támaszkodik” – mondta az Apple.
“Sok felhasználó azonban úgy érzi, hogy a bizalom megszakad, a nyomon követéssel és azzal, hogy a netezési tevékenységükről személyes adatokat gyűjtenek olyan célokra, amelyeket soha nem értettek.”
A hirdetésszervezők így jártak. Persze attól nem félünk, hogy nem fogják ebből a helyzetből is kivágni magukat valahogy.
1 comment