Vajon melyik a világ legértékesebb márkája?

A tavalyi év legsikeresebb márkája az Apple volt és ez idén sem lett másképp. A New York-i Interbrand ezévben is az Apple-t ítélte a világ legértékesebb márkájának, top 8-as listájában 118,9 milliárd dollárra becsülte az Apple idei értékét. Ez óriási, hiszen az előző évhez képest pontosan 21%-ot nőtt a cupertinóiak értéke.

ABC_apple_u2_mar_140909_16x9_992

Az Interbrand értékeléseiben az a kiemelkedő, hogy nem csak számokat, hanem szöveges indoklást is adnak döntésükhez. A magyarázat szerint az Apple első helyezését nem csupán az eszközeivel évről-évre elért sikerek miatt érdemelte ki, hanem a cég azon képességével, amellyel képes az új helyzetek és piaci szegmensek felismerésére és meghódítására, a jövőre vonatkozó lehetőségek kiaknázására.
Az Interbrand több példát is említett:

  • Kezdésnek itt van az Apple Watch, amely a „szegmens legalkalmasabb” eszköze, az emberek egészség monitorozását/követését és a piacot is felrázhatja, az Apple dolga, hogy minél több egészségmegőrzéssel foglalkozó céggel kapcsolatba kerüljenek.

apple09

  • CarPlay, amely iPhone készülékünk legfontosabb funkcióit osztja meg autónkkal, a közlekedési piacra is bejuttatta az Apple-t.

alpine-carplay-2

  • HomeKit az a rendszer, amely lehetővé teszi, hogy otthonunk okos-berendezéseit (világítás, kapu-ajtók, fűtés stb.) telefonunkról vezéreljük, ezzel az Apple érdekelt és fontos szereplőjévé vált a lakberendezések piacának is.
  • ApplePay – potenciálisan a valaha volt legerősebb fizetési platformmá válhat.

paypal-k

Egyszóval az Apple nem csak a jelenlegi világszintű sikerei miatt érdemelt meg az elismerést, de a márkában-cégben lévő, a jövőre vonatkozó lehetőségek miatt is.
Érdemes végignézni a 100-as lista alakulását:

best-retail-brands

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük