A tavalyi év legsikeresebb márkája az Apple volt és ez idén sem lett másképp. A New York-i Interbrand ezévben is az Apple-t ítélte a világ legértékesebb márkájának, top 8-as listájában 118,9 milliárd dollárra becsülte az Apple idei értékét. Ez óriási, hiszen az előző évhez képest pontosan 21%-ot nőtt a cupertinóiak értéke.
Az Interbrand értékeléseiben az a kiemelkedő, hogy nem csak számokat, hanem szöveges indoklást is adnak döntésükhez. A magyarázat szerint az Apple első helyezését nem csupán az eszközeivel évről-évre elért sikerek miatt érdemelte ki, hanem a cég azon képességével, amellyel képes az új helyzetek és piaci szegmensek felismerésére és meghódítására, a jövőre vonatkozó lehetőségek kiaknázására.
Az Interbrand több példát is említett:
- Kezdésnek itt van az Apple Watch, amely a „szegmens legalkalmasabb” eszköze, az emberek egészség monitorozását/követését és a piacot is felrázhatja, az Apple dolga, hogy minél több egészségmegőrzéssel foglalkozó céggel kapcsolatba kerüljenek.
- CarPlay, amely iPhone készülékünk legfontosabb funkcióit osztja meg autónkkal, a közlekedési piacra is bejuttatta az Apple-t.
- HomeKit az a rendszer, amely lehetővé teszi, hogy otthonunk okos-berendezéseit (világítás, kapu-ajtók, fűtés stb.) telefonunkról vezéreljük, ezzel az Apple érdekelt és fontos szereplőjévé vált a lakberendezések piacának is.
- ApplePay – potenciálisan a valaha volt legerősebb fizetési platformmá válhat.
Egyszóval az Apple nem csak a jelenlegi világszintű sikerei miatt érdemelt meg az elismerést, de a márkában-cégben lévő, a jövőre vonatkozó lehetőségek miatt is.
Érdemes végignézni a 100-as lista alakulását: