Mit tegyél, ha nem töltődik iPhone-od vagy iPad-ed?

Nem tudod feltölteni iPhone, iPad vagy iPod touch készüléked? Ez sajnos előfordulhat, függetlenül attól, hogy a legújabb iPhone 6 vagy iPad Air 2 tulajdonosa, vagy egy régebbi iPhone 4 vagy iPad 2 gazdája vagy.

iphone-charging

Néha a probléma a Lightning vagy Dock csatlakozóddal lehet, de elég gyakran szoftver problémáról van szó, amelyet néhány egyszerű lépésben te is ki tudsz javítani.

1. Hard reset

Ha nem töltődne iPhone vagy iPad-ed, az egyik első és legegyszerűbb, ha egy hard reset-el próbálkozol.

Tartsd nyomva egyidejűleg a Sleep / Wake és a Home gombot  legalább 10 mp-ig, amíg meg nem jelenik az Apple logo.

iPhone-Reset-buttons

Miután készüléked újraindult, próbálkozz a töltésse. Ha mégsem töltene, jöhet a következő lépés.

2. Válts konnektort vagy portot

Beismerjük, ez így elég viccesen hangzik, de sokan nem is gondolnák, hogy a hiba a konnektor vagy az USB port hibájában rejlik. Ha még a cserekor sem működik a töltés:

3. Ellenőrizd a kábelt

Szintén alap dolog, de egyesekben fel sem merül, hogy az elhasználódott kábel a ludas.

Apple-lighting-kabel

Pedig a hosszú ideje, naponta használt, táskába begyömöszölt kábel megtörhet, de vannak háziállat okozta balesetek is, amelyeket nem mindig veszünk észre.

4. Restore

Ha a fenti lépések nem hoztak eredményt, be kell keményíteni. Restore esetén ugyebár a készüléken található összes adat, beállítás törlésre kerül, végeredménye egy olyan állapot, mintha épp frissen vettük volna ki a dobozából készülékünket. Éppen ezért első lépésként mindig végezz egy biztonsági mentést, hogy vissza tudj állítani mindent.

  1. Csatlakoztasd készüléked a gépedre.
  2. iCloud vagy iTunes segítségével készíts biztonsági mentést.
  3. iTunes-ban az Összegzés ablaktáblán kattints a Visszaállítás gombra.
    itunes-restore
  4. Erősítsd meg, hogy vissza szeretnéd állítani a készülék gyári beállításait, illetve hogy törölni szeretnéd az összes adatot és tartalmat. Ekkor az iTunes letölti a készülékhez szükséges szoftverfájlt, és visszaállítja a készüléked.
  5. A folyamat végeztével újraindul a készüléked és vissza tudod tenni a mentett tartalmat.

Ha ezek után sem tölt

5. Vedd fel a kapcsolatot az Apple-el!

Az Apple Support Kapcsolatfelvétel fülén minden szükséges információt megtalálsz.

Apple-Support-contact

3 comments

Hozzászólás a(z) Lőrincz Zsóka bejegyzéshez Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük